Fashion

Motivul pentru care vitrinele Zara sunt goale: află cum schimbă tehnologia experiența de shopping

Stefana Macovei
April 17, 2018 15:54 PM

În caz că te afli prin Statele Unite și treci prin fața unui magazin Zara care are vitrinele complet goale, ei bine, nu te speria! Nu își lichidează stocul, ci te invită să-ți scoți smartphone-ul și să-l folosești creativ.

Joia trecută, retailer-ul de fast-fashion a anunțat că a introdus o experiență de realitate augmentată în șapte dintre magazinele lor din State, care e menită să-i aducă pe clienți mai aproape de brand.

După ce descarci aplicația Zara pe telefonul tău, poți să-ți îndrepți telefonul către vitrinele magazinului sau către piedestalurile din magazine, cât și către anumite imagini de pe site-ul lor. Ce se întâmplă apoi? Modelele Léa Julian și Fran Summers vor apărea în ținute Zara pentru o perioadă scurtă de timp (între 7 și 12 secunde), se vor mișca, îți vor prezenta hainele și, în plus, vor și vorbi cu tine. Toate look-urile pot fi automat comandate online prin apăsarea unui buton sau, bineînțeles, le poți achiziționa direct din magazin. Rezultatul este unul fascinant și, mai mult, „aplicația oferă posibilitatea de-a distribui experiența pe social media, încurajând utilizatorii să facă și să trimită pozele cu hologramele, stabilind o conexiune virtuală care pare remarcabil de reală,” spun reprezentanții.

Acesta este cel mai nou experiment marca Zara, după ce în ianuarie, magazinul de retail a deschis prima locație în Londra, de tip click-and-collect. Asta înseamnă că angajații i-au putut ajuta pe clienți mult mai rapid și eficient să găsească produsul dorit, cu ajutorul tehnologiei. De asemenea și în cabinele de probă situația este fost high-tech, unde la oglinzi există niște ecrane smart cu ajutorul cărora clienții pot scana codul de bare și pot să caute opțiuni de a combina diferite piese alese. Cam așa cum funcționau înainte jocurile de dress-up – probabil mai există și acum – de care, cu siguranță, îți amintești. Doar că acum, poți să alegi ținuta nu pentru un personaj creat, ci chiar pentru tine.

Dacă nu aveai destule motive să iubești Zara, iată că gigantul grupului Inditex nu încetează să ne surprindă, combinând utilul cu plăcutul. Experiența de shopping se va schimba, oricum, treptat, iar tehnologia devine din ce în ce mai prezentă în viețile noastre. Thumbs up, Zara!

Foto: Zara