Fashion

TOBIAS BIRK NIELSEN - un nume nou pe lista designerilor care promit

Mihail Tamba
April 25, 2018 18:31 PM

Se spune că în orașele mari ale Europei, din cinci oameni pe care-i întâlnești pe stradă, unul e designer. Sau student la modă. Exagerarea aceasta nu este atât de falsă pe cât am tinde să credem. Mirajul pe care lumea modei a reușit să-l proiecteze în ultimii ani atrage din ce în ce mai mulți tineri către această industrie. Din păcate, o mare parte dintre ei vin cu impresia că totul este despre a deveni celebru peste noapte, și prima grijă pe care o au este să-și găsească unghiul bun pentru poză. Cum îmi place să spun adesea, astăzi „celebritățile” fug după paparazzi, și nu invers. Așa stând lucrurile, devine destul de greu ca din toată această mare de designeri, stiliști, make-up/hair/nails artiști, modele și influenceri, să-i remarci pe cei buni și foarte buni. Ceea ce nu e neapărat un lucru rău: cu cât competiția e mai acerbă, cu atât câștigătorii vor fi mai buni.

Pe aceeasi temaLudovic de Saint Sernin - designerul de care toată lumea e obsedată în acest moment

Un nume care mi se pare că merită urmărit îndeaproape este Tobias Birk Nielsen, designerul care înainte de a-și lansa propriul  brand, a lucrat ca asistent pentru Boris Bidjan Saberi, un personaj cunoscut în nișa underground a modei.

Tobias nu vine neapărat cu o estetică nouă, uimitoare, și nici nu este un pionier al underground-ului. Ceea ce îi dă greutate este felul în care se străduiește să țină pasul cu branduri ca Rick Owens, el neavând aceleași resurse și notorietate.

Designul lui Tobias Birk Nielsen se remarcă, totuși, printr-un caracterisică destul de rară în underground: piesele create de el nu dau impresia de ieftin, de încropit. Chiar și în cazul coat-urilor realizate din materiale cu texturi diferite, Tobias reușește să obțină un aspect unitar, studiat, omogen, ceea ce-l face demn de toată aprecierea.

De asemenea, felul în care a introdus albul electric în estetica underground-ului, fără să se îndepărteze de ideea inițială a nișei și fără să creioneze un început de kitsch (ceea ce se întâmplă foarte des în această zonă, pentru că, fiind un segment estetic mult mai rigid și strict decât celelalte, orice influență externă poate duce la eșec) nu poate să-i aducă decât aplauze la scenă deschisă.

Tobias Birk Nielsen. AW ’17 at Berghain, Berlin. Look 12. . . . Photo by @michael_wittig_berlin @b.a.f.w . . . #tobiasbirknielsen #berghain #berlin #berlinalternativefashionweek #bafw

A post shared by TOBIAS BIRK NIELSEN (@tobiasbirknielsen) on

Tobias ne lasă să înțelegem că este foarte conștient de cât de sensibilă e nișa sa, consumatorii din această zonă formând o subcultură în sine, care vor să fie reprezentați de hainele pe care le poartă în cel mai fidel mod posibil. Așa stând lucrurile, ei sunt mult mai atenți la ce poartă, și nu sunt interesați deloc de trenduri sau de partea universală a modei, în care se găsește câte ceva pentru fiecare.

În continuare, vă las să-l descoperiți în scurtmetrajul realizat pentru Berlin Fashion Film Festival, care prezintă una dintre colecțiile lui.