Fashion

Shelley Mokoena și Keneilwe Mothoa vor să ducă moda din Africa de Sud la nivel mondial

nicoleta.ispasescu
April 17, 2018 13:27 PM

Săptămâna trecută, o echipă internațională a sosit la Johannesburg, pentru săptămâna bianulă de modă din Africa de Sud. De conducere se ocupă designerii de interior și de fashion, în vârstă de doar 25 de ani, Shelley Mokoena și Keneilwe Mothoa, al căror brand, Prime Obsession, prezintă o metamorfoză a minimalismului.

Înainte ca Prime Obsession să se lanseze ca brand fashion, în 2014, pentru a se promova pe scocial media, Mokoena și Mothoa se foloseau de numele lor. Însă după ce s-au întâlnit la Universitatea din Johannesburg ca studente de design interior, cele două și-au dat seama că au interese comune și au început imediat colaborarea.

Marile branduri, cum ar fi Calvin Klein și Woolworths, și-au exprimat dorința de a lucra cu ele 

Cel mai impresionant lucru despre succesul inițial al lui Shelley Mokoena și Keneilwe Mothoa este acela că au reușit să proiecteze o imagine somptuoasă, de lux, în timp ce purtau lucruri aparent simple, dar atent croite: „Cred că oamenii au fost cu adevărat atrași de felul în care ne-am croit hainele”, a spus Mokoena.

Colecția lor a început ca o serie de elemente de care orice femeie are nevoie să se reinventeze: „Întreaga idee a început din faptul că nu ne puteam permite haine scumpe, iar colegii și lectorii noștri ne spuneau tot timpul că arătăm grozav și că trebuie să facem ceva”, spune Mothoa.

În prezent, Mokoena și Mothoa plănuiesc să relanseze brandul Prime Obsession, ca un brand contemporan la nivel mondial, cu îmbunătățiri în ceea ce privește confecționarea hainelor, la un preț accesibil (de la 50$ la 250$).

„Suntem foarte mult influențate de arhitectură, structură și echilibru”, a mărturisit Mokoena. „Ne jucăm doar cu lucrurile pe care le-am studiat. Atunci când te uiți la câteva dintre hainele noastre, ele sunt foarte minimale, dar întotdeauna spun ceva — au tonuri”.

Mokoena și Mothoa insistă ca eticheta hainelor lor să fie în continuare o reflectare a comunității locale: „Este important pentru un brand ca al nostru să fie apară în Africa de Sud astăzi, deoarece brandul ăsta nu este doar o afacere pentru noi. Este o parte din viețile noastre, ceva ce noi facem chiar și când nu avem nevoie să facem”, a spus Mokoena.

Pasiunea celor două este reflectată și în faptul că ele au ales să fie și designer și modele pentru creațiile lor.

Mokoen și Mothoa demonstrează că Naomi Campbell este îndreptățită să ceară înființarea Vogue Africa, având în vedere că în Africa există o comunitate destul de pasionată de fashion, dornică să extindă laturile creative ale industriei.