Încă o casă de modă își schimbă directorul de creație

Mihail Tamba
March 23, 2018
March 23, 2018

„Ce e în neregulă cu Lanvin?” pare a fi întrebarea pe care și-o pun toți oamenii din modă, și asta pentru că celebrul brand își schimbă directorul de creație pentru a treia oară, din octombrie 2015 încoace.

Și lucrurile sunt cu atât mai ciudate cu cât Olivier Lapidus a lucrat doar două sezoane pentru ei, venind după Bouchra Jarrar, care s-a bucurat de o perioadă „mai lungă” – 16 luni, oricum un timp mult prea scurt pentru ca publicul să se obișnuiască cu estetica propusă de un designer.

Unele voci susțin că această problemă de la Lanvin s-ar datora deciziei lor din 2015, când l-au dat afară pe Alber Elbaz, după aproape 14 ani, timp în care el stabilise o direcție creativă clară și o estetică iconică, de referință, pentru brandul franțuzesc.

Și dacă ne îndepărtăm puțin de subiectul actual, nu putem să nu observăm ce se întâmplă în modă as we speak: tot mai mulți designeri sunt schimbați, numele mari din domeniu ajungând să facă un soi de pelerinaj sinistru pe la toate brandurile. Deciziile celor de la conducere sunt, de cele mai multe ori, total neinspirate, ajungând să angajeze ca directori de creație oameni consacrați de o cu totul altă estetică decât cea pe care brandul și-a construit-o în ani de zile. Astfel, designerii sunt nevoiți să se adapteze, în cea mai gravă accepțiune a cuvântului, și la sfârșit, să se spună despre ei că au făcut… câte un pic din toate.

Share