Fashion

Alt maestru al copiatului iese la iveală

Mihail Tamba
March 30, 2018 19:27 PM

Veți spune că aducem prea des în discuție subiectul item-urilor copiate din modă. Da, la prima vedere nu e mare scofală, pentru că, așa cum menționam altă dată, sunt doar haine, n-ar trebui să afecteze pe nimeni.

Dar situația nu e atât de superficială pe cât pare: fiecare brand plătește o echipă de creație, formată din oameni care din asta își susțin existența. Și în momentul în care tot ce poți face este să reproduci munca altcuiva, cumva nu-ți mai justifici titlul de om creativ, și nici salariul pe care-l primești. Dar până acolo, problema are și un impact ce poate fi devastator pentru brand: dacă publicul căruia tu te adresezi observă că produsul pe care i-l vinzi la un preț exagerat – că deh!, așa e-n modă – nu are nici măcar calitatea de-a fi unic față de ce vând ceilalți, nu este o creație în sine, ci o „reinterpretare”, și îți mai și faci un obicei din asta, riști să dispari de pe piață. Ca să nu mai aducem în discuție faptul că mie, toată treaba asta cu copiatul, mi se pare a fi o dovadă de lipsă de respect față de cumpărător, dar nu e moda domeniul cel mai etic din câte există.

Exemplu de astăzi este Carolina Herrera, care îl apreciază atât de tare pe Alessandro Michele de la Gucci, încât nu s-a putut abține de la a-i copia creația. Imaginile vorbesc de la sine.

Ups!